layari

Sunday, June 5, 2011

Plezzz, tolong kuat

Plezz,tolong kuat
Mana perginya kekuatanmu dahulu?
Tika segala rasa dan kehendak yang tidak perlu,
Kau berjaya tangkis dan lawan dengan hati yang padu,
Mana perginya kekuatanmu dahulu,
Kemana? Dimana kekuatan itu?

Duhai hati, tolonglah kuat,
Jangan kalah dengan belaian nafsu,
Jangan tertipu dengan pintaan hatimu,
Jangan terus bergini, jangan,
Sedarlah duhai hati,
tiada kesesatan dalam kebaikan,
tiada kebatilan dalam kebenaran,
Bangkitlah,bangkitlah.

Malunya pada Allah,
Terlalu banyak dosa dan noda yang telah dilakukan,
Terlalu banyak maksiat hati yang telah dilaksanakan,
Adakah layak berdiri bergelar seorang muslimah sejati,
Andai hati kian lemah,
Lemah dalam debu dosa,
Dosa yang dicipta tanpa tampak di mata kasar
Malunya,malunya diri padaMu Allah.

Plezz, tolong kuat,
Yakinkan aku dengan ketentuanMu,
Yakinkan aku dengan janjiMu,
Perlu berubah, Berusaha berubah,
Tidak boleh terus lemah, bangkitlah,kuatlah,
Aku mahu jadi kuat seperti dahulu,
Tetes air mata mengalir laju,
Biarkan ia membasah jiwa agar kembali segar seperti dulu,
Aku mahu bangkit dan semangat seperti dahulu,
Yang meletakkan cinta kepadaMu Allah pada nombor satu.




Refresh kembali apa yang telah dilakukan pada hari ini, terlalu banyak rasanya dosa dan noda telah dilakukan sama ada sedar atau tidak. AstaghfirruAllahhalazim..istighfar kembali, aku tidak mahu menjadi hamba yang lupa diri, Aku Damba cintaMu....







No comments:

Post a Comment