layari

Saturday, January 28, 2012

Tulisanmu membuat abang berfikir..


Bestnye dia pergi study luar negara. Kenapalah aku tak belajar betul-betul dulu? Kalau tak sure dah pakai baju tebal2 ni dan menikmati pengalaman belajar di negara orang..
(Marwan cuba membayangkan dirinya dalam kot berbulu sambil memegang fail dan buku di tangan).

Untung betul Zammer, smart gila gambar dia ni..Jadi doktor gak ko Zammer. Aku kat UIA jelah nampaknya.
(Impiannya dari sekolah dahulu untuk menjadi doktor dan keluar negara tidak kesampaian)

Walaupun orang kata masuk UIA ni pun dah ok:
( dia teringat kata-kata sahabatnya ketika tawaran UPU keluar)

Ruhil: Marwan ko UIA ye? architecture kan? best tu..tahniah tau

Haikal: Tahniah Marwan, dapat masuk UIA..aku teringin benor sana. Tak ada rezeki aku..aku ke UITM Shah Alam.

Johan: Relax ah wei,. ko belajar ngan aku nanti kat UIA..kalau semua nak jadi doktor siapa nak join seni bina ni? positif sikit....

AKU NAK JADI DOKTOR......NAK STUDY OVERSEA......!!!!!!!!

..........................................................................................................................................................................

Sudah menjadi tabiat Marwan membuka blognye di malam hari..baru ada fell>>>>>>
Dan salah satu hobinya ialah membaca blog kawan-kawannya...

eh, ada adik Mr.bean ni, katanya perlahan.
(MR.bean merupakan sahabatnya ketika di sekolah dahulu, nama gelaran melekat sehingga kini)

Aku nak follow blog adik Bean ni.
Pergh dasyat blog UwAIS (adik Bean) ni. Ada bakat dalam penulisan..

Alhamdulillah, terasa bersyukur tidak terhingga kepada Allah S.W.T atas nikmat dan kurniaaNya..Hari ini saya mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran di UIA. Sebenarnya saya sedikit kecewa tidak mendapat tawaran ke IPG minggu lepas. Memang cita-ita saya untuk menjadi seorang pendidik..namun, semua ini bukan rezeki saya..Allah udah aturkan yang terbaik buat hambanya.. saya bersyukur kerana telah diberikan rezeki ini. InsyaAllah saya akan ke UIA dalam bidang architecture ..
Allah lebih mengetahui apa yang sesuai untuk hambaNYA ini.. Ada hikmah di atas setiap yang terjadi...
Sudah tertulis Uwais Bin Fakrul melanjutkan pelajaran di UIA dalam bidang architecture...

Abang-abang senior tolonglah adik junior mu ini ya...see u there...


Selamat datang Uwais..juniorku...
Marwan meraup wajahnya..
sungguh, aku dah lalui hampir setahun di UIA..namun aku masih tak dapat terima lagi semuanya...aku tak pernah bersyukur, setiap hari asyik mengeluh ja...kesian umi dan abah..

Alhamdulillah, Uwais terima kasih atas tulisanmu dik yang membuat abangmu ini berfikir...
Sudah ditentukan Marwan Bin Jamal seorang penuntut UIA dalam architecture....
Aku redha Ya Allah


p/s...Bersyukurlah atas segala pemberian Allah...Allah lebih mengetahui hambaNya...

No comments:

Post a Comment