layari

Wednesday, November 17, 2010

Kehidupan.....


Kehidupan ini kurasakan seperti sebuah sampan,
Terumbang-ambing di tengah lautan,
Tika ombak menghentam badan,
Pasti aku bergerak ke kiri dan ke kanan,
Tiada arah tujuan.


Ya,
Aku suka hidup begini,
Bebas bergerak ke sana dan ke mari,
Jiwa mudaku mula menguasai diri,
Mungkin inilah kehidupan yang ku cari,
Namun tidak sekali ku pasti,
Adakah aku kekal bahagia suatu hari nanti.


Hari berganti hari,
Tahun berganti tahun,
Aku masih berada di lautan sepi,
Terhuyung - hayang dipukul badai,
seorang diri.

Kini,
Diri ini kurasakan kian lemah,
Tidak sanggup terus membelah lautan ganas.
Yang pasti,
Aku terlalu ingin untuk berpijak di bumi yang nyata,
Aku terlalu rindu untuk melangkah laju di daratan,
Langkah untuk meninggalkan segala kegelapan,
Demi mencari sebutir sinar harapan,
Bagi menyuluh hati daripada kesesatan.

Kehidupanku kini lebih tenang,
Labih terurus berlandaskan syariat,
Terima kasih Ya Allah,
Terima kasih,
Kerana menemukan aku dengan sinar hidayah,
Kemanisannya kian kurasa melalui tarbiah.


Moga diri ini kian kukuh melangkah,
Melangkah demi menegakkan agama Islam yang terindah,
Moga diri ini makin giat berdakwah,
Agar dapat melahirkan lebih ramai insan yang solehah.



.






.


No comments:

Post a Comment